Szkolne Koło PTTK

Imprezy Turystyczne w roku szkolnym 2016/2017

RAJD PIESZY "KLONOWY".

W dniu 27.05.2017 odbył się kolejny, XXXVI, "KLONOWY" rajd pieszy zorganizowany przez ropczycki oddział PTTK. Wzięli w nim udział uczniowie zrzeszeni w szkolnych kołach SKKT pod opieką swoich nauczycieli oraz sympatycy PTTK. Naszą szkołę reprezentowało 7 uczestników pod opieką Marka Ochmańskiego: Bury Karolina, Malec Zuzanna, Pieja Katarzyna, Kmiecik Sebastian, Misiorek Sławomir i Wiesław Szczepanek. Rajd rozpoczął się wyjazdem o godz. 5.30 w kierunku Nasicznej. Bieszczady przywitały nas piękną słoneczną pogodą. Nie tracąc czasu, ruszyliśmy szlakiem czerwonym na trasie: Nasiczne - Kamień Dwernik - Nasiczne. Po zakończeniu wędrówki przyszedł czas na zasłużony odpoczynek. Ognisko z pieczeniem kiełbasek oraz konkurs turystyczno - krajoznawczy z nagrodami były dodatkową atrakcją wspaniałego dnia. To nie był jednak koniec niespodzianek. Wyruszyliśmy autokarem nad jezioro solińskie gdzie odbyliśmy ciekawy i urokliwy rejs statkiem po zalewie. Umordowani do granic możliwości i zadowoleni z przebytych w trudzie kilometrów - bezpiecznie dotarliśmy do domu.

M. Ochmański

RAJD ROWEROWY "ŚLADAMI AKCJI V"

13.05.2017 odbył się kolejny, bo już XXXVI, rajd rowerowy zorganizowany przez ropczycki oddział PTTK pod nazwą "Śladami akcji V". Co roku w imprezie tej biorą udział uczniowie zrzeszeni w szkolnych kołach SKKT pod opieką swoich nauczycieli. Naszą szkołę reprezentowało 9 uczestników pod opieką Marka Ochmańskiego: Zapał Jakub, Pieja Katarzyna, Ochmańska Gabriela, Zajchowski Mateusz, Ogorzałek Mateusz, Zawadzki Dominik, Matuszkiewicz Dariusz, Dudzic Filip. Pierwszy postój miał miejsce w Ociece, gdzie uczestnicy rajdu zwiedzili zabytkowy Kościół, poznali jego historię oraz piękny wystrój. Następnie trasa wiodła w kierunku "Góry Śmierci" w Pustkowie, gdzie uczniowie wysłuchali kilku słów na temat tego miejsca męczeństwa i martyrologii. W dalszej części trasa prowadziła do Blizny, w której uczestnicy rajdu zwiedzili "Pak Historyczny" będący pamiątką minionych tragicznych czasów, by wreszcie udać się nad polodowcowe jeziorko w Sadykierzu. Główną atrakcją wspólnego spotkania był konkurs wiedzy na temat wyrzutni rakiet V1i V2 oraz prowadzonych tu działań wojennych. Przeprowadzony został również turniej rowerowy z nagrodami na jak najwolniejszą jazdę zwany "Wyścigiem żółwia". Rajd zakończyło wspólne pieczenie kiełbasek przy ognisku. We wspaniałych humorach i przy pięknej słonecznej pogodzie wszyscy uczestnicy rajdu bezpiecznie dotarli do domu.

Rajd pieszy "Pogórze"

W tym roku nasze wędrowanie rozpoczęliśmy na Pogórzu Strzyżowsko -Dynowskim. 22 kwietnia wraz z koleżankami i kolegami z zaprzyjaźnionych szkół uczestniczyliśmy w XIV Rajdzie "Pogórze", organizowanym cyklicznie przez Oddział PTTK Ropczyce. Głównym koordynatorem tej turystycznej imprezy był p. Paweł Plezia. W radosnej atmosferze, przy pięknej słonecznej pogodzie, pokonaliśmy pieszo kilkanaście kilometrów. Turystyczne szlaki powiodły nas z Wielopola Skrzyńskiego do Stępiny. Tereny te należą do bardzo urokliwego Czarnorzecko - Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego. Wspięliśmy się na wzniesienie Pogórza Strzyżowskiego - Chełm (528 m n.p.m.), na którym znajduje się Kapliczka. Zanim wyruszyliśmy w drogę powrotną do Ropczyc, mieliśmy okazję odpocząć przy ognisku w Gospodarstwie Agroturystycznym, zjeść pieczone kiełbaski i sprawdzić swoją wiedzę w konkursie o tematyce turystyczno - krajoznawczej. Niestety, wszystko ma swój koniec. Ale my już planujemy kolejną wyprawę. Tak więc do zobaczenia na turystycznym szlaku!

D. Cygan, M. Ochmański

Pierwszy wiosenny spacer

Długo czekaliśmy na pierwsze promienie wiosennego słońca. Kiedy tylko się pojawiły, tj. 1 kwietnia, ruszyliśmy w poszukiwaniu zwiastunów nowej pory roku. Tym razem wędrowaliśmy po pobliskich okolicach Ropczyc. Rankiem wyruszyliśmy sprzed SUPER SAMU przy ul. Zielonej, by tutaj też zakończyć popołudniu nasze pierwsze w tym roku wędrowanie. Spacer wśród zieleni drzew, białych polanek przebiśniegów i radosnego śpiewu ptaków to naprawdę prawdziwa przyjemność! Trasa rajdu wiodła nas początkowo ulicą 3 Maja, a następnie czarnym szlakiem na odcinku Ropczyce - Borki Chechelskie - Borki Chechelskie - Ropczyce, wewnątrz malowniczych wąwozów i leśnych polanek. W rajdzie uczestniczyło 18 uczniów oraz trzech szkolnych opiekunów SKKT - PTTK przy ZS nr 2 w Ropczycach. Jak zwykle nie brakło też turystycznych atrakcji, wspólnych zabaw, ogniska i pieczonych kiełbasek.

Zapraszamy do galerii

,,Piękna jest Polska w górach i równinach, w lasach, polach, łąkach; piękna jest na lądzie i w wodzie; piękna jest w miastach i wsiach".

/A. Janowski "Nasza ojczyzna"/

Za nami nie tylko pierwsze miesiące nauki w nowym roku szkolnym, ale i pierwsze turystyczne wyprawy. Chwile spędzone wśród rówieśników na łonie pięknej przyrody, pełne rozmów, zabaw, śmiechu i przeróżnych wyzwań. Krajoznawstwo i turystyka, które promuje od wielu już lat nasze SKKT PTTK to wielostronna i kompleksowa znajomość kraju, jego przeszłości i współczesności, ze szczególnym uwzględnieniem własnych regionów. Krajoznawstwo i turystyka wzajemnie się uzupełniają, niosą w sobie cenne wartości kulturotwórcze i zdrowotne. Dlatego zachęcamy wszystkich do współpracy z nami. W tym roku szkolnym już 2 razy wyruszaliśmy na turystyczne szlaki. A oto, jak przebiegały te turystyczne wyprawy.

XXVIII Rajd "Pożegnanie lata"
24 września 2016 (sobota)

1. Data i miejsce rozpoczęcia: 24 września 2016 r., plac przed Zespołem Szkół nr 2 w Ropczycach.
2. Dojazd autobusem do Niwisk Podkościele.
Trasa: Marsz szlakiem żółtym na trasie: Niwiska Podkościele - Blizna - Sadykierz - Ocieka. 3. Udział w konkursie krajoznawczym przy ognisku, spotkanie z innymi grupami turystycznymi.
4. Data i miejsce zakończenia: 24 września 2016 r., plac przed Zespołem Szkół nr 2 w Ropczycach.
5. Liczba uczestników: 11

Rajd Pieszy
1 października 2016 (sobota)

1. Data i miejsce rozpoczęcia: 1 października 2016 r., plac przed Zespołem Szkół nr 2 w Ropczycach.
2. Trasa: Ropczyce - Borki Chechelskie - Krzyż III Tysiąclecia - Poręby Chechelskie - Gnojnica Leśniczówka - Ropczyce.
3. W Gnojnicy Leśniczówce - ognisko, konkurs krajoznawczy.
4. Data i miejsce zakończenia: 1 października 2016 r., plac przed Zespołem Szkół nr 2 w Ropczycach.
5. Liczba uczestników: 10.